Katelijn Nijsmans

Katelijn is de oprichter van How’s Work. Als neuropsycholoog en bedrijfsexperte begeleidt zij al meer dan 15 jaar organisaties in de zoektocht naar werkbaar werk. Daarnaast is zij inhoudelijk coördinator van de postgraduaat ‘Mentaal welzijn op het werk’ aan PXL hogeschool, internationaal keynote speaker en co-auteur van de boeken ‘De Breinbalans‘ en ‘In het echt ben ik veel leuker’.

Katelijn Nijsmans, Executive Forum, House of Executives

Fons Van Dyck

Fons Van Dyck is doctor in de media- en communicatiestudies (VUB) en politicoloog (Master politieke en sociale wetenschappen, KU Leuven). Hij is een gerespecteerde stem in de wereld van ondernemingen, politiek, middenveld en media.
Fons leidt al ruim 15 jaar de strategische denktank Think BBDO, onderdeel van de wereldwijde communicatiegroep BBDO in Brussel, en adviseert merken en organisaties (ook non-profit en overheid) op vlak van merk- en communicatiestrategie, positionering, branding en re-branding, corporate reputatie, stakeholder management, crisiscommunicatie en city marketing.

Verder doceert hij de vakken Merkstrategie en Marketingcommunicatie aan de VUB. De behandeling van deze disciplines situeert zich op het snijpunt van economie en maatschappij, met zin voor kritische reflectie.
Fons is auteur van de boeken ‘Het merk mens: consumenten grijpen de macht’ (2008), ‘De kracht van wit’ (2009), ‘Reclame: dood of levend’ (2013), ‘De onsterfelijke onderneming: overleven in disruptieve tijden’ (2019) en recent ‘De toekomst is terug’ (2023).
Hij publiceert regelmatig in o.a. De Tijd, Trends en Knack.

Professioneel heeft Fons ruime ervaring in politieke marketing en communicatie (1991-1996). Hij was ook een van de pioniers van het opstartende telecombedrijf Telenet en tekende als communicatiedirecteur voor het iconische Telenet-merk (1996-2001).

Fons Van Dyck | Politicoloog en communicatiespecialist

Ariane Bazan

Ariane Bazan is doctor in de biologie (Universiteit Gent, 1997) en psychologie (Universiteit Lyon, 2009). Ze is professor klinische psychologie en psychopathologie aan de Vrije Universiteit Brussel sinds 2007 en aan de Universiteit van Lorraine in Nancy sinds 2020. Daarnaast heeft ze een privépraktijk als psychoanaliste. 

Sinds 1999 is ze actief in het domein van de neuropsychoanalyse, als stichtend lid van de International Neuropsychoanalysis Society, waarvan ze de liaison officer voor Europa was van 2014 tot 2019. De keuze voor dit domein laat zich ook merken in haar onderzoeksveld (circa 100 publicaties en 200 presentaties), in haar onderwijs over neuropsychoanalyse en in haar redactionele engagementen. Van 2011 tot 2020 was ze hoofdredactrice van de sectie Psychoanalysis and Neuropsychoanalysis van Frontiers in Psychology, sinds 2012 zetelt ze in het redactiecomité van Neuropsychoanalysis, sinds 2023 in dat van Journal of the American Psychoanalytic Association

Ze is ook stichtend lid van de Cercle de Neuropsychologie et de Psychanalyse (CNEP) sinds 2006 en aan de Universiteit van Lorraine heeft ze in 2021 de Réseau Francophone Psychanalyse et Neurosciences (RFPN) opgericht, dat ze ook coördineert. Ze heeft tal van internationale conferenties georganiseerd op het snijvlak van psychoanalyse en neurowetenschappen. Sinds februari 2018 is ze auteur van een maandelijkse column in De Standaard. In België heeft ze meegewerkt aan het professioneel akkoord over de erkenning van het beroep van klinisch psycholoog, als voorzitter van de ad hoc werkgroep binnen de Federale Raad van de geestelijke gezondheidszorgberoepen. Ze werkte ook mee aan het opstellen van een advies van de Hoge Gezondheidsraad over het statuut van de mentale diagnostiek.

Peter Decuypere

Peter Decuypere (1963) is de founding father van de wereldvermaarde technomerken I love Techno (festival Gent) en Fuse (Club Brussel). Als Master in de filosofie kijkt hij naar events en marketing én het leven op een verrassende, visionaire en inspirerende manier.

Nadat hij zijn bedrijf in 2001 had verkocht, heeft hij zijn passie voor events en voor marketing verdergezet als consultant voor evenementen als Time Warp, De Warmste Week, WeCanDance, Rave Rebels, etc. Peter spreekt op tal van events en is eveneens docent aan verschillende hogescholen (eventmanagement, marketing en duurzaamheid van events).

Begin 2015 publiceerde hij zijn eerste boek We love Events bij LannooCampus. Daarop volgde in 2017 zijn tweede boek Holy Trinity Events, waarin hij een verrassend eenvoudig marketingmodel ontplooit, vertrekkend vanuit zijn eventexpertise. Dit model wordt intussen gebruikt tot ver buiten het domein van events.
In 2023 verscheen het boek Succes in 7 mislukkingen, waarin hij vanuit zijn eigen ondernemerservaring een aantal adviezen meegeeft die zowel in het persoonlijke als in het zakelijke leven van pas kunnen komen. Peter schrijft ook (soms provocatieve) opiniestukken, voor onder andere De Morgen.
In 2023 is hij gestart met GLOBSUS, een bedrijf dat aan de hand van een applicatie helpt om de duurzaamheid van events in kaart te brengen vanuit het framework van de SDG’s en ESG.

Peter Decuypere | Oprichter I love Techno en Fuse